Od początku kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, który wybuchł pod koniec lutego, operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics wyczarterował dla swoich klientów 30 samolotów i przetransportował w sumie ponad 60 mln masek oraz środki ochrony osobistej, w tym rękawice. Pod koniec kwietnia Dachser po raz pierwszy w historii firmy w jednym tylko tygodniu zorganizował aż osiem rejsów czarterowych, z czego trzy na trasie Hongkong-Los Angeles.

 

„Dzięki tym rejsom możemy zaoferować naszym klientom dostęp do przestrzeni ładunkowej wszystkich oddziałów Dachser w Stanach Zjednoczonych i w różnych lokalizacjach w Ameryce Łacińskiej”, powiedział Timo Stroh, szef Global Air Freight w Dachser. Firma przygotowuje również podobne „mini” czartery, które będą obsługiwały połączenia Szanghaj - Dallas, Szanghaj - Los Angeles i Hongkong - Dallas.

 

Organizując rejsy czarterowe Dachser wspiera swoich klientów w dostarczaniu niezbędnych artykułów medycznych. Operator stara się w ten sposób równoważyć braki przestrzeni ładunkowej w transporcie lotniczym, która skurczyła się o połowę z powodu globalnej epidemii i prawie całkowitego braku lotów pasażerskich.

 

Wkład na rzecz społeczeństwa

„Rejsy czarterowe stały się dla Dachser Air & Sea Logistics istotną działalnością w skądinąd bardzo trudnych warunkach rynkowych. Z drugiej strony czujemy się zmotywowani i usatysfakcjonowani, że robimy coś ważnego dla społeczeństwa, budując jednocześnie markę Dachser na rynku transportu lotniczego”, mówi Timo Stroh.