Na sezon 2024/25, który rusza już 19 lipca, Ekstraklasa zabudżetowała wypłaty dla klubów i PZPN o łącznej wartości 290 mln zł. Największa część, bo aż 280 mln zł, trafi do klubów uczestniczących w rozgrywkach, zaś 10 mln zł do PZPN. Najwyższy w historii budżet Ekstraklasy zatwierdziła Rada Nadzorcza. Kluby otrzymały już z ligi po 3,5 mln zł w ramach pierwszej wypłaty, w tym 1 mln na dofinansowanie szkolenia dzieci i młodzieży.

Sfinks logo

Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w II kwartale 2024 r. wzrosła o 14% r/r do 52,02 mln zł. W całym półroczu grupa odnotowała przychody gastronomiczne w wysokości 99,5 mln zł, co oznacza wzrost o 10,8% r/r. Obroty sieci porównywalnej zwiększyły się o 11,5% r/r do 47,63 mln zł w II kwartale br., zaś w całym półroczu sprzedaż L4L wzrosła o 10,5% do 92,39 mln zł.

Sfinks logo

Sieć SPHINX powiększyła się o nową restaurację w stolicy Podkarpacia. Lokal działa przy al. Majora Wacława Kopisto 8a, w miejscu, gdzie wcześniej była inna restauracja, i jest prowadzony przez franczyzobiorców. Dla sieci, której znakiem rozpoznawczym jest Shoarma®, to kolejne tego typu otwarcie w Polsce. Coraz częściej zgłaszają się też restauratorzy, którzy chcą zmienić szyld na SPHINX Restauracje. Według dotychczasowych danych takie przekształcenie skutkowało zwiększeniem obrotów nawet o 185%.

Ekstraklasa SA w sezonie 2023/24 wypłaciła klubom 280,2 mln zł, a ok. 9,5 mln zł trafiło do PZPN. To oznacza największą w historii pulę przekazaną klubom i federacji z ligowej spółki – wyższą o ponad 40 mln zł niż rok wcześniej i o ponad 20 mln zł niż zakładał budżet z początku sezonu. Oprócz pieniędzy kluby otrzymały z Ekstraklasy także świadczenia barterowe o łącznej wartości ok. 2,5 mln zł.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel sieci SPHINX, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia, rozpoczyna ofensywę w celu zachęcenia osób prowadzących własne restauracje do przejścia na koncept SPHINX. Doświadczenia restauracyjnej grupy pokazują, że takie przekształcenie pozwala na zwiększenie obrotów lokalu nawet o 185%. Sfinks zaplanował też na ten rok rozwój sieci poprzez otwieranie nowych lokali w ramach swojego wiodącego konceptu restauracyjnego, SPHINX, i tzw. marek parasolowych, jak The Burgers by SPHINX i SPHINX Coctail Bar. Gastronomiczny operator pracuje również nad zasadami licencjonowana hoteli i restauracji hotelowych marką SPHINX.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel m.in. sieci SPHINX Restauracje, wypracował w I kwartale 2024. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 47,48 mln zł, tj. wyższe o 7,4% r/r. Skonsolidowany zysk operacyjny w tym okresie zwiększył się prawie dwukrotnie, wynosząc 3,39 mln zł. Gastronomiczna grupa za pierwsze trzy miesiące tego roku zanotowała również zysk netto w wysokości 192 tys. zł. Jednocześnie skonsolidowany wynik EBITDA w I kwartale 2024 uplasował się na poziomie 6,77 mln zł, tj. o blisko 50% wyższym niż rok wcześniej.

Sfinks logo

Giełdowa grupa gastronomiczna, Sfinks Polska, w nadchodzących tygodniach otworzy pięć nowych restauracji. Będą to lokale pod szyldami SPHINX oraz The Burgers. Nowe restauracje ruszą w Rzeszowie, Poznaniu i podpoznańskich Komornikach, a także w Gorzowie Wielkopolskim i w Jarocinie.

Sfinks logo

Przychody gastronomiczne restauracji pod szyldami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers w 2023 r. wyniosły 190,09 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 14% r/r. Grupa Sfinks Polska zwiększyła także skonsolidowane przychody ze sprzedaży, które wyniosły 100,09 mln zł na koniec 2023 r. wobec 96,91 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie o 13% wzrósł skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży, który na koniec 2023 r. osiągnął 28,82 mln zł. Grupa zakończyła ubiegły rok wynikiem netto -0,34 mln zł oraz EBITDA w wysokości 21,21 mln zł. W 2024 r. gastronomiczna spółka planuje dynamiczny rozwój sieci i dalszą poprawę ich rentowności zgodnie ze strategią na lata 2024-29.

Giełdowa grupa Kompap, należąca do wiodących podmiotów w branży poligraficznej w Polsce, w 2023 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 118,48 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 6% r/r. Grupa wypracowała też blisko 12,83 mln zł EBITDA oraz 4,2 mln zł zysku netto, którym chciałaby się podzielić z akcjonariuszami. Zarząd Kompapu zarekomendował bowiem wypłatę dywidendy w wysokości 1,05 zł za akcję. W 2024 r. grupa zakłada dalszy rozwój organiczny, ale niewykluczone są także akwizycje. Sprzyjać tym planom może sprzedaż nieruchomości w centrum Olsztyna.

Sfinks logo

Gastronomiczna sieć SPHINX ma nowy lokal na Śląsku. To restauracja w Gliwicach działająca w kompleksie biurowo-handlowym przy ul. Piwnej 10. Najnowszy SPHINX jest prowadzony przez franczyzobiorcę.

Daydream, Superbloom i Castle Core – to trzy palety kolorów, które według marki farb Beckers będą modne w 2024 roku. Obejmują one zarówno spokojne, kojące tony, reprezentujące minimalizm i równowagę, jak też żywe i odważne odcienie, które symbolizują bunt i chęć eksperymentowania, dlatego każdy odnajdzie w nich coś dla siebie. Wytypowane z palety Beckers Designer Collection stanowią nieprzeciętne połączenie kreatywności, funkcjonalności oraz ekspresji. Z wdziękiem odzwierciedlają ducha czasu, czerpiąc ze sztuki, wzornictwa i kultury.

Sfinks logo

Zarządzane przez Sfinks Polska restauracje SPHINX, Chłopskie Jadło i The Burgers, osiągnęły w I kwartale 2024 r. przychody w wysokości 47,48 mln zł, co oznacza wzrost o 7,4% r/r. Na koniec marca br. sieć, której przychody gastronomiczne spółka raportuje, liczyła 75 lokali. W przypadku porównywalnej sieci restauracji wzrost sprzedaży był wyższy i wyniósł 9,5% r/r.