Jedynie co czwarta osoba (28%), która nie robiła dotychczas zakupów spożywczych w sieci uważa, że sprzedawana przez Internet żywność jest tańsza niż w tradycyjnych sklepach – wynika z badań Millward Brown zrealizowanych dla Frisco.pl. Zdecydowanie lepiej pod tym kątem e-supermarkety wypadają wśród korzystających już z takiej formy zakupów - co drugi badany w tej grupie uważa bowiem, że spożywcze sklepy internetowe oferują towary po niższych cenach niż stacjonarne. Jednocześnie kupujący jedzenie w sieci częściej dostrzegają też wygodę tego rozwiązania i wysoką jakość oferowanych produktów niż osoby, które dotychczas nie korzystały z e-supermarketów. By pokazać zalety robienia zakupów spożywczych online i przełamać strach przed nieznanym wśród nowych klientów, Frisco.pl wystartowało z programem „3 Gwarancje Frisco”, które obejmują cenę, świeżość zamówionych artykułów oraz niezawodność dostawy.

- Tak jak kiedyś z rezerwą podchodziliśmy do nowych technologii, tak samo dziś wiele osób, które nie miały jeszcze okazji przetestować e-supermarketów, nie ma przekonania do tej formy zakupu artykułów spożywczych. Mogą zastanawiać się, czy produkty z e-sklepu będą równie świeże jak te, które mogliby dotknąć i wybrać samemu lub też czy ich ceny będą atrakcyjne. Ale jak się okazuje, nie taki diabeł straszny, bo z badania wynika, że gdy już skorzystamy z e-supermarketu, te obawy w dużej mierze znikają. Dlatego by zachęcić wszystkie wciąż wahające się osoby do dokonania zakupów we Frisco, każde zamówienie obejmujemy naszymi gwarancjami najniższej ceny, jakości i niezawodności dostawy – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Frisco, poglądy dotyczące zakupów spożywczych przez Internet znacznie różnią się pomiędzy osobami korzystającymi z oferty e-sklepów a konsumentami, którzy nie mają jeszcze za sobą takiego doświadczenia. Aż 72% osób dotąd niekupujących żywności w sieci nie jest przekonanych, że sprzedawane przez Internet produkty są tańsze niż w sklepach tradycyjnych, a ponad połowa (56%), że są to jakościowe towary. Jednocześnie 39% badanych w tej grupie nie zgadza się ze stwierdzeniem, że e-zakupy są szybkie i wygodne. Zdecydowanie lepiej te kwestie postrzegają  klienci e-supermarketów. Aż 59% z nich uważa, że e-sklepy oferują artykuły spożywcze najwyższej jakości, połowa jest zdania, że ceny w internetowych marketach są bardziej atrakcyjne niż poza siecią, zaś 66% respondentów z tej grupy potwierdza, że wirtualne zakupy można zrobić sprawnie. Jeszcze korzystniej zamawianie produktów spożywczych w sieci oceniają klienci Frisco.pl – z jakości zadowolonych jest aż 82% z nich, z szybkości i wygody takiej formy zakupów - 80%, a z cen - 70%.

- Zaufanie klientów jest dla nas najważniejsze i dlatego, poprzez gwarancje, chcemy budować je już przy pierwszym kontakcie. Osoby mające już za sobą zakupy we Frisco przekonały się, że zamawiane u nas artykuły spożywcze mają najwyższą jakość. Wynika ona choćby z tego, że produkty świeże są na bieżąco pakowane przez dostawców pod poszczególne zamówienia i dowożone do nas nawet kilka razy dziennie, zgodnie z harmonogramem dostaw. Co więcej, klient może wybrać jednogodzinne okno, w którym kurier Frisco przyniesie mu do domu – nawet wprost do kuchni – wybrane produkty. Nie ma więc konieczności stania w korkach i kolejkach, tracenia czasu na przeciskanie się między półkami i dźwigania ciężkich toreb. Zakupy we Frisco można zrobić siedząc na kanapie czy korzystając z chwili na przystanku autobusowym. Ponadto - oprócz czasu i siły - można zaoszczędzić także pieniądze – dodaje Tomasz Dębowski.

Program „3 Gwarancje Frisco” wprowadza określone zasady, które mają na celu zapewnienie najwyższej jakości realizowanych usług i najkorzystniejszych cen określonych produktów. W sytuacji niewywiązania się Frisco ze złożonych zobowiązań, konsumenci są uprawnieni do rekompensaty.

 - Mamy nadzieję, że dzięki naszym gwarancjom zachęcimy kolejne osoby do skorzystania z usług Frisco.pl w okresie świątecznym, a w rezultacie zyskamy nowych lojalnych klientów. Wszyscy w końcu wiemy, jak uciążliwe szczególnie w tym czasie jest chodzenie po marketach i jak wiele razy trzeba do nich wracać, by kupić wszystko, czego potrzebujemy na bożonarodzeniowy stół - komentuje Tomasz Dębowski.



*W materiale wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych przez Millward Brown na zlecenie Frisco.pl w maju 2015 roku metodą CAPI na próbie 450 osób w wieku 25-45 lat,mieszkających w Warszawie i okolicach.