Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż do krajów skandynawskich. W 2012 roku firma odnotowała wzrost eksportu w tym regionie o 45%, a wyniki pierwszego kwartału wskazują, że w 2013 dynamika  ta może być nawet większa. Plast-Box jest obecny ze swoimi produktami we wszystkich krajach skandynawskich - Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii oraz Islandii – i w każdym z nich prowadzi rozmowy na temat kolejnych kontraktów, głównie z firmami z branży spożywczej.

W zeszłym roku Plast-Box rozpoczął eksport do Finlandii. Od kilku lat sprzedaje z sukcesem swoje produkty w Szwecji, a także w Norwegii i Islandii, mimo iż kraje te nie należą do UE i są położone stosunkowo daleko od Polski. Od blisko 15 lat opakowania Plast-Boxu są obecne również w Danii. We wszystkich krajach skandynawskich spółka ma podpisane kontrakty z firmami dystrybucyjnymi, ale też dostarcza produkty bezpośrednio do klientów. Na przykład w Finlandii współpracuje z dużą firmą chemiczną posiadającą fabryki w kilku krajach. Obecnie największym rynkiem eksportowym Plast-Boxu w Skandynawii jest Szwecja, gdzie trafia około 50% sprzedaży kierowanej do tego regionu.

- Eksport do Skandynawii zaczynaliśmy od dostaw do małej rodzinnej firmy w Danii i był to jeden z naszych pierwszych dystrybutorów na Zachodzie. Współpracujemy z nimi do dziś, mimo iż nastąpiła już wymiana pokoleniowa i obecnie naszymi partnerami są dzieci założycieli firmy. Przez kolejne lata systematycznie rozwijaliśmy naszą sprzedaż nie tylko w Danii, ale także w innych krajach skandynawskich. Wysoka jakość naszych opakowań i umiejętność dostosowania się do oczekiwań klienta pozwoliły nam pokonać wszystkie bariery, także mentalne, jak choćby ostrożność Skandynawów w podejmowaniu współpracy z nowymi partnerami spoza regionu – komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA.

W 2012 roku eksport stanowił ponad 63% sprzedaży Plast-Boxu. Spółka sprzedaje swoje produkty w 30 krajach, w tym na niemal wszystkich rynkach unijnych. Do Unii Europejskiej trafiło w 2012 roku ponad 43% sprzedaży zagranicznej Plast-Boxu, a największymi krajami eksportowymi były Wielka Brytania i Niemcy. W tych krajach odnotowano też najwyższe wzrosty sprzedaży spośród członków UE – odpowiednio o 24% i 16%. Jeszcze bardziej dynamiczne rosła sprzedaż Plast-Box na rynkach wschodnich spoza Unii Europejskiej, gdzie w 2012 roku trafiło blisko 57% eksportu słupskiej spółki. Tylko w Rosji i na Ukrainie w minionym roku Plast-Box zwiększył swoją sprzedaż o ponad 30%. Spółka zakłada też dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży zagranicznej w tym regionie, zwłaszcza do Rosji.