Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w czerwcu br. wypracował w ramach działalności prowadzonej przez spółkę-matkę jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 11,13 mln zł, co stanowi wzrost o 32,5% r/r i osiągnął przy tym zysk netto w wysokości 0,43 mln zł wobec 0,15 mln zł straty w czerwcu 2012. Jednocześnie, po sześciu miesiącach spółka osiągnęła jednostkowe przychody w wysokości 55,89 mln zł, co stanowiło wzrost o 12,8% r/r oraz zysk netto w wysokości 1,36 mln zł wobec 1,41 mln zł rok wcześniej.

- Na naszych rentownościach za sześć miesięcy zaważył zdecydowanie słabszy pierwszy kwartał. Chciałbym jednak przypomnieć, że obniżenie zysków w tym okresie dotyczyło tylko spółki-matki. Nasza spółka na Ukrainie wypracowała w pierwszym kwartale tak dobre wyniki, że na poziomie skonsolidowanym sprzedaż grupy rok do roku wzrosła o ponad 9% do 30,8 mln zł, zysk brutto o 54% do 1,73 mln zł, a zysk netto o 27% do 1,37 mln zł. Sprzedaż na rynkach wschodnich, które obsługuje właśnie nasza ukraińska spółka, wciąż bardzo dynamicznie rośnie. Wyniki te będą jednak widoczne dopiero na poziomie skonsolidowanym. W rezultacie, wzmocnią one dobre wyniki jednostkowe za pierwsze sześć miesięcy tego roku - wyjaśnia Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box SA.

- W drugim kwartale nastąpiło zdecydowane ożywienie na rynku, co przełożyło się także na zwiększone zapotrzebowanie na opakowania produkowane w Plast-Boxie w Polsce i za granicą. Pozwoliło nam to, nie tylko zrealizować założenia na ten okres, ale także w dużej mierze odrobić nieco gorszy pierwszy kwartał. Dodatkowo ceny polipropylenu ukształtowały się na niższym poziomie niż w pierwszym kwartale, co również ma pozytywny wpływ na nasze wyniki – dodaje Krzysztof Pióro.

Opakowania Plast-Boxu sprzedawane są w 30 krajach europejskich, a eksport w pierwszym kwartale br. stanowił już 67,5% przychodów. Sprzedaż do Unii Europejskiej wzrosła w tym okresie o 5,7% i stanowiła 43,5% produkcji eksportowej. Jeszcze dynamiczniej, bo o 33,9%, wzrosła sprzedaż na rynki wschodnie, gdzie trafiło 56% eksportu. Największy udział w tym wzroście miała sprzedaż do Rosji i na Ukrainę.