Blisko połowa (44%) dorosłych mieszkańców dużych polskich miast co najmniej raz w miesiącu wybiera restaurację lub inny lokal gastronomiczny na spędzenie wieczoru i posiłek – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie 32% respondentów z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia przyznało, że jeszcze 10 lat temu na kolację do restauracji przychodzili rzadziej niż obecnie. Taki trend wzrostowy obserwuje także ogólnopolska sieć Sphinx, mająca swoje lokale w całym kraju. Mieszkańcy dużych miast spotykają się wieczorem w restauracjach zarówno bez specjalnej okazji, ale też by celebrować wyjątkowe wydarzenia lub dni takie jak choćby walentynki.

Producenci i projektanci upominków, importerzy oraz osoby szukające prezentów na różne okazje spotkają się na premierowej edycji targów Gift Show Poland 2015. Wydarzenie skupiające branżę upominkową odbędzie się w dniach 22-24 maja br., w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Przez trzy dni na stoiskach zagranicznych i polskich wystawców zaprezentowane zostaną liczne artykuły promocyjne, gadżety reklamowe czy też pomysłowe prezenty okolicznościowe.

Ponad 9% dorosłych Polaków, czyli 2,86 mln osób, zapożyczyło się w ciągu roku u rodziny bądź znajomych – wynika z badania zrealizowanego przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP w ramach programu edukacyjnego „Wydatki Kontrolowane”. Jednocześnie do udzielenia bliskim finansowej pomocy w tym okresie przyznało się 7% badanych, co oznacza liczbę 2,24 mln osób. Najczęściej pożyczki prywatne - zarówno zaciągane, jak i przekazywane - opiewały na kwotę od 101 do 500 zł. Wśród pożyczkobiorców taki przedział kwotowy wskazało 42% osób, podobnie było w grupie pożyczkodawców - 43%. Jak pokazują badania, zdecydowana większość pożyczek prywatnych została już spłacona. Niemniej jednak więcej niż co czwarty (27%) pożyczkodawca wskazuje, że wciąż nie otrzymał swoich pieniędzy z powrotem. Do nieuregulowania długu przyznaje się też niemal co trzeci pożyczkobiorca (29%).

Plast-Box Ukraina, spółka zależna słupskiego Plast-Boxu, będącego jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracowała w 2014 roku zysk operacyjny w wysokości 29,4 mln hrywien. Niemniej jednak w związku z osłabieniem hrywny w IV kwartale, zysk ten nie pozwolił pokryć w całości strat wynikających z różnic kursowych naliczonych w minionym roku, których wartość na koniec grudnia sięgnęła 33,1 mln hrywien. Tym samym Plast-Box Ukraina odnotowała w 2014 roku stratę netto na poziomie 4 mln hrywien. By minimalizować wpływ wahań kursowych na wyniki spółka zamierza kontynuować działania podjęte w 2014 roku, dodatkowo rozszerzając ich zakres o nowe rozwiązania z obszaru finansów.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż na rynek austriacki. W 2014 roku słupski producent dostarczył tam prawie 3 mln plastikowych pojemników, czyli o ponad 31% więcej w stosunku do roku poprzedniego. Jednocześnie wartość eksportu do tego kraju wzrosła o przeszło 26% r/r. Spółka zamierza nadal rozwijać swoją obecność w Austrii – pozyskać kolejnych klientów, a także poszerzać ofertę, zwłaszcza o nowe projekty wiader zdobionych. Plast-Box zakłada, że wzrost obrotów na tym rynku w 2015 roku wyniesie ok. 20%.

P.R.E.S.C.O. GROUP wybrało generalnego wykonawcę nowoczesnego biurowca w Pile, w którym będzie mieścić się nowe centrum operacyjne spółki. Został nim Pil-Building, jedna z większych i prężniej rozwijających się firm budowlanych w Wielkopolsce. Co więcej z początkiem stycznia rozpoczęły się prace rozbiórkowe obecnego obiektu przy ul. Witaszka. Po jego gruntownej przebudowie stanie tu Onyx Business Point - trzykondygnacyjny budynek o wysokim standardzie z elementami obiektu klasy A. Planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2015.

Sandacz z salsefią, kaczka w pomarańczach czy grzanki bacy - to wybrane propozycje z sześciu dań restauracji Sphinx zawartych w nowej wkładce do menu „Bohaterowie zimy”. Z oferty inspirowanej sezonowymi produktami można skorzystać do 24 lutego.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, wprowadzają dla stałych klientów nowy program marketingowy pod hasłem Agenci Q. Osoby, które przystąpią do programu w zamian za wizytę w lokalu, a następnie podzielenie się swoimi wrażeniami będą otrzymywać punkty i wymieniać je na nagrody. Na aktywnych i zaangażowanych uczestników czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe, jak również cieszące się dużą popularnością w konkursach bony do restauracji.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, rozwija sprzedaż do sieci handlowych. Po 10 miesiącach tego roku do sieci takich jak Spar, Lidl czy Aldi trafiło o ponad 8% więcej pojemników niż w całym 2013 r. Co więcej słupski producent spodziewa się dalszych wzrostów w tym sektorze. Z uwagi na kolejne zamówienia, jakie mają zostać sfinalizowane do końca grudnia br., sprzedaż do sieci handlowych w całym 2014 r. ma zwiększyć się o blisko 54% r/r w ujęciu ilościowym i prawie 51% w ujęciu wartościowym.

Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, opublikowała strategię na lata 2015-2020, która zakłada systematyczny wzrost wyników spółki w ciągu 6 lat i osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w 2020 r. w wysokości 332 mln zł. Spółka prognozuje także w tym okresie wzrost zysku netto do 30,2 mln zł. Jednocześnie w 2016 r. Sfinks zamierza obniżyć wskaźnik długu do EBITDA do poziomu 3,1 oraz odnotować dodatnie kapitały własne. Spółka szacuje, że za cztery kwartały br. jej przychody jednostkowe wzrosną o 16,6% r/r i osiągną wartość 164,6 mln zł, zaś wynik netto – w związku ze spodziewanym rozwiązaniem rezerw – wyniesie 13,8 mln zł. Strategia Sfinksa przewiduje także możliwość zrealizowania przez spółkę akwizycji sieci o silnie rozpoznawalnej marce z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni oraz uruchomienie masterfranczyzy sieci Sphinx w minimum 3 krajach.

Frisco.pl otwiera sklepy firmowe w metrze wyposażone w nowoczesne beacony. Na ścianach stacji Centrum pojawiły się plakaty z artykułami pięciu znanych producentów, które można zamówić z dostawą do domu korzystając z urządzeń mobilnych. Przy każdym takim wirtualnym supermarkecie zainstalowany został mały nadajnik, tzw. beacon. Komunikuje się on ze znajdującymi się w pobliżu smartfonami, na których uruchomiono najnowszą aplikację Frisco i wysyła mobilny kupon na zakupy. Za pomocą takiego telefonu można od razu zrobić zakupy ze sklepów firmowych w metrze i skorzystać z pełnej oferty Frisco.pl.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż dla branży mleczarskiej. Po 10 miesiącach br. obroty z tytułu dostaw dla tych klientów sięgnęły już poziomu 93% obrotów z 2013 r. Plast-Box spodziewa się, że w całym bieżącym roku wzrost przychodów z tego sektora wyniesie ok. 20%. Dwucyfrowej dodatniej dynamiki sprzedaży do branży mleczarskiej spółka oczekuje także w kolejnym roku.