Kolacja w restauracji coraz popularniejsza
Blisko połowa (44%) dorosłych mieszkańców dużych polskich miast co najmniej raz w miesiącu wybiera restaurację lub inny lokal gastronomiczny na spędzenie wieczoru i posiłek – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie 32% respondentów z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia przyznało, że jeszcze 10 lat temu na kolację do restauracji przychodzili rzadziej niż obecnie. Taki trend wzrostowy obserwuje także ogólnopolska sieć Sphinx, mająca swoje lokale w całym kraju. Mieszkańcy dużych miast spotykają się wieczorem w restauracjach zarówno bez specjalnej okazji, ale też by celebrować wyjątkowe wydarzenia lub dni takie jak choćby walentynki.
Gift Show Poland - nowe targi dla branży upominkowej
Producenci i projektanci upominków, importerzy oraz osoby szukające prezentów na różne okazje spotkają się na premierowej edycji targów Gift Show Poland 2015. Wydarzenie skupiające branżę upominkową odbędzie się w dniach 22-24 maja br., w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Przez trzy dni na stoiskach zagranicznych i polskich wystawców zaprezentowane zostaną liczne artykuły promocyjne, gadżety reklamowe czy też pomysłowe prezenty okolicznościowe.
Polacy chętniej biorą pożyczki prywatne niż ich udzielają
Ponad 9% dorosłych Polaków, czyli 2,86 mln osób, zapożyczyło się w ciągu roku u rodziny bądź znajomych – wynika z badania zrealizowanego przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP w ramach programu edukacyjnego „Wydatki Kontrolowane”. Jednocześnie do udzielenia bliskim finansowej pomocy w tym okresie przyznało się 7% badanych, co oznacza liczbę 2,24 mln osób. Najczęściej pożyczki prywatne - zarówno zaciągane, jak i przekazywane - opiewały na kwotę od 101 do 500 zł. Wśród pożyczkobiorców taki przedział kwotowy wskazało 42% osób, podobnie było w grupie pożyczkodawców - 43%. Jak pokazują badania, zdecydowana większość pożyczek prywatnych została już spłacona. Niemniej jednak więcej niż co czwarty (27%) pożyczkodawca wskazuje, że wciąż nie otrzymał swoich pieniędzy z powrotem. Do nieuregulowania długu przyznaje się też niemal co trzeci pożyczkobiorca (29%).
Plast-Box Ukraina: kurs hrywny a wyniki spółki
Plast-Box Ukraina, spółka zależna słupskiego Plast-Boxu, będącego jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracowała w 2014 roku zysk operacyjny w wysokości 29,4 mln hrywien. Niemniej jednak w związku z osłabieniem hrywny w IV kwartale, zysk ten nie pozwolił pokryć w całości strat wynikających z różnic kursowych naliczonych w minionym roku, których wartość na koniec grudnia sięgnęła 33,1 mln hrywien. Tym samym Plast-Box Ukraina odnotowała w 2014 roku stratę netto na poziomie 4 mln hrywien. By minimalizować wpływ wahań kursowych na wyniki spółka zamierza kontynuować działania podjęte w 2014 roku, dodatkowo rozszerzając ich zakres o nowe rozwiązania z obszaru finansów.
Plast-Box rozwija eksport do Austrii
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż na rynek austriacki. W 2014 roku słupski producent dostarczył tam prawie 3 mln plastikowych pojemników, czyli o ponad 31% więcej w stosunku do roku poprzedniego. Jednocześnie wartość eksportu do tego kraju wzrosła o przeszło 26% r/r. Spółka zamierza nadal rozwijać swoją obecność w Austrii – pozyskać kolejnych klientów, a także poszerzać ofertę, zwłaszcza o nowe projekty wiader zdobionych. Plast-Box zakłada, że wzrost obrotów na tym rynku w 2015 roku wyniesie ok. 20%.
Pil-Building wybuduje w Pile biurowiec Onyx Business Point
P.R.E.S.C.O. GROUP wybrało generalnego wykonawcę nowoczesnego biurowca w Pile, w którym będzie mieścić się nowe centrum operacyjne spółki. Został nim Pil-Building, jedna z większych i prężniej rozwijających się firm budowlanych w Wielkopolsce. Co więcej z początkiem stycznia rozpoczęły się prace rozbiórkowe obecnego obiektu przy ul. Witaszka. Po jego gruntownej przebudowie stanie tu Onyx Business Point - trzykondygnacyjny budynek o wysokim standardzie z elementami obiektu klasy A. Planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2015.
"Bohaterowie zimy" w restauracjach Sphinx
Sandacz z salsefią, kaczka w pomarańczach czy grzanki bacy - to wybrane propozycje z sześciu dań restauracji Sphinx zawartych w nowej wkładce do menu „Bohaterowie zimy”. Z oferty inspirowanej sezonowymi produktami można skorzystać do 24 lutego.
Restauracje Sphinx ruszają z programem Agenci Q
Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, wprowadzają dla stałych klientów nowy program marketingowy pod hasłem Agenci Q. Osoby, które przystąpią do programu w zamian za wizytę w lokalu, a następnie podzielenie się swoimi wrażeniami będą otrzymywać punkty i wymieniać je na nagrody. Na aktywnych i zaangażowanych uczestników czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe, jak również cieszące się dużą popularnością w konkursach bony do restauracji.
Plast-Box zwiększa dostawy do sieci handlowych
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, rozwija sprzedaż do sieci handlowych. Po 10 miesiącach tego roku do sieci takich jak Spar, Lidl czy Aldi trafiło o ponad 8% więcej pojemników niż w całym 2013 r. Co więcej słupski producent spodziewa się dalszych wzrostów w tym sektorze. Z uwagi na kolejne zamówienia, jakie mają zostać sfinalizowane do końca grudnia br., sprzedaż do sieci handlowych w całym 2014 r. ma zwiększyć się o blisko 54% r/r w ujęciu ilościowym i prawie 51% w ujęciu wartościowym.
Sfinks zakłada 30,2 mln zł zysku netto w 2020 r.
Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, opublikowała strategię na lata 2015-2020, która zakłada systematyczny wzrost wyników spółki w ciągu 6 lat i osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w 2020 r. w wysokości 332 mln zł. Spółka prognozuje także w tym okresie wzrost zysku netto do 30,2 mln zł. Jednocześnie w 2016 r. Sfinks zamierza obniżyć wskaźnik długu do EBITDA do poziomu 3,1 oraz odnotować dodatnie kapitały własne. Spółka szacuje, że za cztery kwartały br. jej przychody jednostkowe wzrosną o 16,6% r/r i osiągną wartość 164,6 mln zł, zaś wynik netto – w związku ze spodziewanym rozwiązaniem rezerw – wyniesie 13,8 mln zł. Strategia Sfinksa przewiduje także możliwość zrealizowania przez spółkę akwizycji sieci o silnie rozpoznawalnej marce z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni oraz uruchomienie masterfranczyzy sieci Sphinx w minimum 3 krajach.
Frisco.pl jako pierwszy polski e-supermarket z beaconami
Frisco.pl otwiera sklepy firmowe w metrze wyposażone w nowoczesne beacony. Na ścianach stacji Centrum pojawiły się plakaty z artykułami pięciu znanych producentów, które można zamówić z dostawą do domu korzystając z urządzeń mobilnych. Przy każdym takim wirtualnym supermarkecie zainstalowany został mały nadajnik, tzw. beacon. Komunikuje się on ze znajdującymi się w pobliżu smartfonami, na których uruchomiono najnowszą aplikację Frisco i wysyła mobilny kupon na zakupy. Za pomocą takiego telefonu można od razu zrobić zakupy ze sklepów firmowych w metrze i skorzystać z pełnej oferty Frisco.pl.
Plast-Box rośnie w branży mleczarskiej
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż dla branży mleczarskiej. Po 10 miesiącach br. obroty z tytułu dostaw dla tych klientów sięgnęły już poziomu 93% obrotów z 2013 r. Plast-Box spodziewa się, że w całym bieżącym roku wzrost przychodów z tego sektora wyniesie ok. 20%. Dwucyfrowej dodatniej dynamiki sprzedaży do branży mleczarskiej spółka oczekuje także w kolejnym roku.