Eurocash inwestuje we Frisco.pl
Frisco.pl, jeden z największych e-supermarketów w Polsce, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash. Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.
Radpol łączy się z Wirbetem
Spółka akcyjna Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, otrzymała na walnym zorganizowanym 1 grudnia br. zgodę akcjonariuszy na włączenie Wirbetu do spółki matki. Dzięki temu Radpol będzie mógł zrealizować kolejny etap strategii budowy spółki wielozakładowej. Jednocześnie integracja obu podmiotów oznacza dla grupy Radpol efekty synergii i oszczędność kosztów.
Sphinx najsilniejszą polską marką gastronomiczną
Sphinx Restauracje, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, kolejny rok z rzędu okazały się najsilniejszą i najczęściej wybieraną polską marką gastronomiczną - wynika z rankingu Marki Polskie wydawanego przez Rzeczpospolitą. Jednocześnie Sphinx zajął trzecie miejsce w rankingu mocy marek w kategorii „Usługi i działalność deweloperska”, co oznacza skok do góry aż o trzy pozycje w stosunku do ubiegłego roku.
Nowe atrakcje dla najmłodszych w restauracjach Sphinx
Restauracje Sphinx w całej Polsce rozpoczynają nowy program dla najmłodszych Sphinx Kids Club. Z myślą o dzieciach i ich opiekunach przygotowane zostały karty uprawniające do korzystania z rozmaitych atrakcji w lokalach sieci. W ramach programu przewidziano m.in. specjalną ofertę urodzinową, a także okresowe promocje i konkursy dla dzieci.
Polacy nie wiedzą, jak zmienić sprzedawcę prądu
Aż 98% gospodarstw domowych nie skorzystało z dostępnej od ponad 7 lat możliwości zmiany sprzedawcy prądu – wynika z danych URE. Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie Epower.pl przez PBS, 31% z nich nie wie, jak to zrobić, a 22% nawet nie ma świadomości, że istnieje taka możliwość. Blisko połowa (42%) klientów z gospodarstw domowych, które korzystają z energii elektrycznej na bazie starych umów, nie wie także, jakie korzyści może mieć ze zmiany sprzedawcy prądu.
P.R.E.S.C.O. z inwestycjami w portfele o wartości 89,7 mln zł po 9 miesiącach 2014 r.
P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, po 9 miesiącach br. osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 35,25 mln zł, przy koszcie własnym sprzedaży na poziomie 26,53 mln zł. Jednocześnie Grupa wypracowała wynik EBITDA o wartości 7,49 mln zł oraz zysk netto w wysokości 1,88 mln zł. Od początku roku P.R.E.S.C.O. dokonało inwestycji w portfele wierzytelności o wartości 89,65 mln zł za kwotę 13,27 mln zł wobec 6,10 mln zł przeznaczonych na ten cel w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to zakupiono portfele wierzytelności warte 27,08 mln zł. Grupa kontynuowała zmiany w modelu operacyjnym związane z przejściem z windykacji sądowo-komorniczej na polubowną oraz rozwijała działalność w obszarze consumer finance poprzez spółkę zależną Debet Partner. P.R.E.S.C.O. zdecydowało także o dalszym prowadzeniu działalności w Rosji poprzez własne struktury, stąd w minionym kwartale koncentrowano się na przygotowaniach do uruchomienia centrum operacyjnego.
Plast-Box zwiększył zysk netto o 21% r/r w III kwartale 2014
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po III kwartałach br. odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 111,84 mln zł wobec 115 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa zwiększyła o 16% r/r skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej, który na koniec września 2014 r. osiągnął wartość 11,27 mln zł. Po 9 miesiącach br. Plast-Box wypracował skonsolidowany zysk netto o wartości 3,34 mln zł, przy czym 2,58 mln zł przypadło na III kwartał 2014, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej. To efekt m.in. działań zmierzających do minimalizowania wpływu osłabienia kursu hrywny wobec euro na działalność Plast-Box Ukraina, wsparty stabilną sytuacją na rynku walutowym w III kwartale br., dzięki czemu grupa pokryła całość strat wynikających z różnic kursowych.
Mieszkańcy dużych miast coraz chętniej świętują w lokalach
Ponad połowa (54%) dorosłych mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia jest zdania, że obecnie częściej niż jeszcze 10 lat temu organizuje się spotkania okolicznościowe lub towarzyskie w lokalach – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie aż 85% warszawiaków, krakowian, poznaniaków, gdańszczan i wrocławian uważa, że lokal gastronomiczny jest dobrym miejscem na organizację spotkań okolicznościowych lub towarzyskich. Tym samym ze względu na zbliżający się okres Bożego Narodzenia oraz biorąc pod uwagę oczekiwania klientów restauracje Sphinx wprowadziły ofertę świąteczną dla grup. Są to cztery zróżnicowane cenowo zestawy dań, z których mogą skorzystać grupy liczące co najmniej pięć osób.
Plast-Box Ukraina wypracowała 5,5 mln hrywien zysku w III kw. 2014
Plast-Box Ukraina, spółka zależna słupskiego Plast-Boxu będącego jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracowała w III kwartale 2014 r. zysk operacyjny w wysokości 7,8 mln hrywien, a po 9 miesiącach roku – 24,6 mln hrywien. W efekcie pokryła całość strat wynikających z różnic kursowych związanych z osłabieniem hrywny wskutek niestabilnej sytuacji na Ukrainie. Jednocześnie Plast-Box Ukraina wygenerowała w III kwartale br. zysk netto na poziomie 5,5 mln hrywien, a po 9 miesiącach tego roku – 1,8 mln hrywien. Spółka kontynuuje działania zmierzające do minimalizowania różnic kursowych i spodziewa się dalszej poprawy wyników.
Wzrost sprzedaży w Radpolu o 27% po 3 kwartałach 2014 r.
Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, po 9 miesiącach br. wypracowała skonsolidowane przychody na poziomie 157,50 mln zł, co oznacza wzrost o 27% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowana EBITDA Radpolu po 3 kwartałach 2014 r. wyniosła 23,36 mln zł (wobec 23,05 mln zł rok wcześniej), zaś zysk netto wyniósł 10,98 mln zł. W analogicznym okresie 2013 r. Radpol odnotował skonsolidowany zysk netto o wartości 12,28 mln zł, którego częścią był jednak nadzwyczajny zysk w wysokości 4,1 mln zł osiągnięty przez Radpol w czerwcu 2013 r. z tytułu okazjonalnego nabycia Finpolu. Po skorygowaniu danych o to jednorazowe zdarzenie, skonsolidowany zysk netto Radpolu po 3 kwartałach 2014 r. wzrósł o 35% r/r, zaś EBITDA o 24%. Radpol odnotował w tym okresie wzrost sprzedaży krajowej o 29% r/r oraz wzrost eksportu o 10% r/r.
Epower.pl startuje z kampanią radiową i video mailingami
Epower.pl, pierwszy w Polsce sprzedawca prądu wyłącznie przez Internet, rozpoczął kampanię radiową pod hasłem „Rewolucja w prądzie” informującą o oszczędnościach, jakie mogą osiągnąć firmy zmieniając sprzedawcę prądu na Epower.pl. Spoty podkreślają kluczowe cechy oferty Epower: niską cenę za 1kWh, brak opłaty handlowej, możliwość zmiany sprzedawcy i podpisania umowy z Epower.pl w 15 min. oraz krótki 12-miesięczny okres trwania umowy. Kampania radiowa prowadzona jest w TOK FM oraz RMF Classic i potrwa do 22 listopada br. Jednocześnie Epower.pl rozpoczyna w tym tygodniu kampanię video mailingową, w której zostanie wykorzystany film przygotowany w ramach konkursu „Rewolucja w prądzie”.
Restauracje Sphinx z nową ofertą dla studentów
Ogólnopolska sieć restauracji Sphinx wprowadza nowy program dedykowany studentom - Sphinx Student Club. Każdy student może otrzymać kartę uprawniającą do korzystania z promocyjnego Student Menu. Uczestnicy Sphinx Student Club będą także mieli dostęp do dedykowanych specjalnie dla nich akcji promocyjnych, jak również będą mogli brać udział w wydarzeniach kulturalnych organizowanych w restauracjach Sphinx. Sieć Sphinx w celu promowania i poszerzania zasięgu nowego programu studenckiego nawiązuje współpracę z partnerami m.in. z samorządami studenckimi, zespołami i klubami muzycznymi.